záruční i pozáruční servis

měření a kontrola stavu baterie

regenerace starých baterií

nabíjení baterií

ekologická likvidace

Zkontrolujeme Vaši baterii VARTA zdarma

ostatní baterie za poplatek 50,-

  • používáme přístroj BAT 121 od firmy Bosch
  • měření kapacity baterií
  • měření dobíjení a elektrosoustavy vozu či motocyklu 
  • měření odběru za klidu

Pokud baterie nedokáže Vaše auto nastartovat, je označována za „mrtvou”, přestože to není technicky správné. Baterie, která je zcela vybitá – protože jste nechali svítit světla nebo kvůli poškozenému alternátoru – může být dobita na svou plnou kapacitu.

Pokud je baterie vybitá a není mrtvá, můžete ji nouzově dobít z jiné plně nabité baterie. Následně doporučujeme baterii dobít externě do plných znaků nabití tj. min. 12,6 V. Dobití během jízdy přes alternátor není dostačující.

Máte-li v elektrickém systému vozidla vadnou součástku, bude tato součástka novou baterii neustále vybíjet a vy budete znovu a znovu „na suchu“.

  • Baterii úplně dobijte co nejdříve po každém vybití
  • Vždy zkontrolujte, zda je nabíječka pro baterii vhodná
  • Nikdy nepoužívejte nabíječku bez automatického vypínání
  • Doporučuje se elektronická nabíječka s kontrolovaným napětím, pokud možno na bázi profilu nabíjení IUoU
  • Nabíjení pro zamezení stratifikace kyseliny (není potřeba pro AGM)
  • Použití nabíječky s charakteristikou IU a s vyšším nabíjecím napětím (2,6 V/článek)
  • Toto intenzivní nabíjení je třeba používat pouze krátce, aby nedošlo ke ztrátě vody
  • Napětí v otevřeném okruhu po nabití by mělo být 2,12 - 2,13 V/článek
  • Pro každý rozdíl 0/1 V na 12,7 / 12,8 V je třeba baterii nabíjet 1 hodinu
  • Nikdy nenabíjejte zmrzlé baterie nebo baterie s teplotou vyšší než 45˚
  • Připojte kladnou koncovku baterie (+) ke kladné koncovce nabíječky a zápornou koncovku baterie k záporné koncovce nabíječky
  • Nabíječku nezapínejte, dokud není baterie úplně připojená
  • Když je nabíjení dokončeno, nejprve vypněte nabíječku
  • Přestaňte nabíjet, pokud se baterie zahřeje na vysokou teplotu nebo z ní uniká kyselina!
  • Při nabíjení zajistěte dobré větrání

Aby bylo zajištěno, že baterie může napájet svojí startovací energií, musí být nejprve plně nabitá. Doporučený nabíjecí proud činí 10 % jmenovité kapacity v ampérech (např. 4 Ah baterie vyžaduje nabíjecí proud 0,4A [ampér]). Doporučujeme Vám zajistit, aby byla baterie před instalací plně nabitá, aby byla zajištěna její dlouhá životnost.

  • Nová baterie po aktivaci je nabita asi z 80 %.
  • Vždy se doporučuje počáteční nabití. Nikdy nenabíjejte rychle.
  • Podrobný popis jak baterii nabíjet naleznete v návodu k použití dodaném k baterii.

NEJPRVE SI PŘEČTĚTE BEZPEČNOSTNÍ INSTRUKCE V PŘÍRUČCE DODÁVANÉ SE STARTOVACÍMI KABELY A ŘIĎTE SE JIMI. POZOR - BATERIE PRODUKUJE VÝBUŠNÉ PLYNY!

Tyto instrukce jsou určeny ke zmírnění rizika výbuchu. Při práci s baterií se vždy vyvarujte manipulace s otevřeným ohněm, zdroji jiskření a kouření.

  • Obě baterie musejí mít stejné napětí (6, 12 atd. voltů).
  • Pokud vozidlo nouzově startujete, noste vždy ochranu očí a nikdy se nad baterií nenaklánějte.
  • Nikdy nouzově nestartujte poškozenou baterii; obě baterie před propojením startovacími kabely zkontrolujte.
  • Ujistěte se, že jsou uzávěry ventilů utažené a ve vodorovné poloze.
  • Ujistěte se, že se vozidla nedotýkají a že jsou oba spínače zapalování v poloze „vypnuto“.
  • Vypněte veškerá elektrická zařízení (rádio, ventilaci, stěrače, světla atd.).

Přesně dodržujte následující kroky.

  1. Připojte kladný (+) startovací kabel ke kladnému (+) pólu vybité baterie.
  2. Připojte druhý konec kladného (+) startovacího kabelu ke kladnému (+) pólu pomocné baterie.
  3. Připojte záporný (-) kabel k zápornému (-) pólu pomocné baterie.
  4. NAKONEC PŘIPOJTE ZÁPORNÝ (-) KABEL KE KOSTŘE MOTORU VOZIDLA S VYBITOU BATERIÍ, CO NEJDÁLE OD BATERIE A KARBURÁTORU.
  5. Ujistěte se, že jsou kabely mimo dosah vrtulí ventilátoru, řemenů a dalších pohyblivých částí obou motorů.
  6. Nastartujte vůz a odstraňte kabely v OPAČNÉM SLEDU, než jste je zapojovali.

Pro dosažení maximální skladovatelnosti musí být průměrná roční teplota skladování 15°C. Krátkodobá teplota nesmí přesáhnout 25°C, v opačném případě může být ovlivněna životnost baterie.

  • Vyjměte baterii z vozidla.
  • Najděte chladné a suché místo pro uskladnění Vaší baterie.
  • Ujistěte se, že je baterie plně nabitá a dobíjejte ji přibližně každé dva měsíce.
  • Koroze pólu může ovlivnit výkon baterie a může představovat bezpečnostní riziko. Odstraňte korozi natřením pólů a konektorů slabým roztokem jedlé sody a vody (hydrogenuhličitan sodný). Před opětovným připojením svorek znovu naneste antikorozní emulzi.
Podzim: Před klidovým obdobím
  • Baterii zcela nabijte, vypněte všechny elektrické spotřebiče a pokud možno baterii odpojte.
  • Uchovávejte na chladném a suchém místě
  • Baterie uchovávejte v plně nabitém stavu.
  • Plně nabité baterie lze uchovávat i při teplotách značně pod nulou. Částečně nabité baterie mohou zamrznout při teplotách bezprostředně pod nulou
Zima: Před klidovým obdobím
  • Pravidelně kontrolujte stav nabití/napětí.
  • Pokud napětí klesně pod 12,4 V, baterii dobijte.
Jaro/léto: Před klidovým obdobím
  • Pravidelně kontrolujte stav nabití/napětí
  • Pokud napětí poklesne pod 12,4 V, baterii dobijte
  • Kontaktujte autoservis. Většina z nich přijímá staré baterie za účelem jejich recyklace a to i v případě, že jste baterii nezakoupili u nich
  • Kontaktujte prodejce, jenž prodává nové olověné elektrolytové baterie. Většina maloobchodních prodejen, které prodávají olověné elektrolytové autobaterie, také sbírá staré baterie za účelem jejich recyklace.
  • Nemůžete-li najít prodejce nebo autoservis, kteří by Vaši baterii přijali, kontaktuje recyklační centrum v blízkosti Vašeho bydliště. Tam by Vám měli být schopni doporučit vhodné zařízení pro likvidaci nebezpečného odpadu nebo recyklační dvůr.
  • Kontaktujte služby svozu komunálního odpadu a informujte se o pravidlech a datech sběru nebezpečného odpadu.
Nahoru